Nie Usiedzę w Miejscu!

..pokaż dziecku świat!

poniedziałek, 18 czerwca 2018

Tatry Słowackie - Zielony Staw Kieżmarski

W ubiegłym roku wyprawę do Zielonego Stawu Kieżmarskiego udaremniła nam choroba, ale tym razem udało się :)
Żeby pomieszkać w Tatrach, nocleg w tym wyjątkowym miejscu trzeba rezerwować z dużym wyprzedzeniem, najlepiej jeszcze zimą, tym bardziej jeżeli chce się mieć pokój. Nocleg zawsze jest ze śniadaniem w formie szwedzkiego stołu, należy też się zdeklarować czy chce się jeść kolację - wtedy wydawana jest o 19.

Nie byliśmy na parkingu u wylotu doliny Białej Wody Kieżmarskiej zbyt wcześnie ale jeszcze udało nam się przytulić nasze auto gdzieś na uboczu.

Do schroniska nad Zielonym Stawem ruszyliśmy szlakiem żółtym. 3 godzinną trasę zrobiliśmy ku naszemu zdziwieniu w czasie z mapy a przecież szliśmy z dziećmi, postojem i Kinga całość wędrowała oczywiście na własnych nogach.Pogoda cały dzień była pochmurna ale bezdeszczowa, dzięki temu nie było upału.

Kolacja w schronisku wydawana jest o 19, warto to wiedzieć żeby się przygotować, względnie zamówić coś z baru jeżeli dzieci są głodne wcześniej. My dotarliśmy wcześnie dość i popołudnie spędziliśmy w okolicy jeziora, strumienia i innych miejsc tzw "zabaw".

Poranek zbudził nas przepięknym słońcem i ulubioną żyletą. Zaraz po śniadaniu byliśmy gotowi do drogi powrotnej ale wybraliśmy opcję podejścia czerwonym szlakiem do Wielkiego Białego Stawu i dopiero zejście niebieskim na parking.

Dzięki temu zrobiliśmy pętlę i jeszcze zahaczyliśmy o podnóża Tatr Bielskich. Nad stawem chwila na posiłek i piękną panoramę. Potem już tylko czekało zejście i stopniowa utrata wysokości.

W sumie trasa ta wyszła podobnie czasowo ale cieszę się, że nie wybraliśmy jej na podejście bo są odcinki strome i mozolne, a w tym czasie również błotniste i rozjeżdżone przez ścinkę drzew.
Kinga świetnie dała radę oba dni w całości wędrowała bez narzekania sama i ma już konkretne trasy w tzw "nogach".