Nie Usiedzę w Miejscu!

..pokaż dziecku świat!

środa, 28 stycznia 2015

Słowacja - hej na narty!

Poszukując dobrego miejsca na przedłużony weekend z nadzieją na wypad na stok, wybraliśmy nasz ulubiony słowacki Zdziar. Miejsce do którego bardzo lubimy wracać latem, a od teraz również zimą:)

Słowacka wioska zaraz przy granicy z Polską (przejście w Jurgowie) - cisza spokój i piękne widoki na majestatyczne Bielskie Tatry. W porównaniu z zatłoczoną w sezonie ferii Białką, naprawdę raj na ziemi:)
Duży wybór pensjonatów noclegowych oraz bliskość stoku w Bachledowej Dolinie. Więcej szczegółów u Górskich Skarbów.

Polecam nasz wakacyjny nocleg  U Emila, gdyż tym razem nie za dobrze trafiliśmy ;) Choć do plusów naszego noclegu należała bliskość (po drugiej stronie drogi) do małego stoku gdzie dzieciaki mogły spróbować swoich sił na nartach.

Udało się i rodzicom i dzieciakom pozjeżdzać na nartach. Trzeba przyznać że pogoda nas nie rozpieszczała, góry chowały się w chmurach, ale mieliśmy szczęście bo śnieg spadł 2 dni przed naszym przyjazdem więc ogólnie warunki były dobre.
Kinga bardzo chętnie spróbowała ubrać narty ale po 3 zjazdach podziękowała na rzecz zabawy w śniegu :) Jeszcze nie złapała bakcyla ale na wszystko przyjdzie czas.

Żeby tradycji mogło stać się za dość, pogoda słoneczna zrobiła się w dniu wyjazdu.
Na ten dzień mieliśmy zaplanowany dolinny spacer, choć zanim słońce znów schowało się za chmury zdążyliśmy się nacieszyć zdziarskimi widokami!

Zapakowani w drogę powrotną, zostawiliśmy auto i wyruszyliśmy do Polany w Dolinie Białej Wody, która o każdej porze roku jest super!
Żałowaliśmy że nie mamy sanek,bo dolina idealna na sanki, ale mała i tak pół drogi spała w nosidle a drugie pół biegała i bawiła się w berka.

"..rosną skrzydła u ramion
czas się w wieczność przemienia
góry i wolność dokoła
chyba dostąpimy tu wniebowstąpienia.." /SDM/

1. Bardzo ciekawy wpis. Strasznie się zajarałam na jakiś wyjazd bo dawno nie jeździłam na nartach a bardzo to lubię. Czas korzystać puki sezon i mam trochę urlopu :P Musieliśmy sobie teraz z mężem trochę sprzętu wymienić na nartywarszawa.pl bo nie zrobiliśmy tego dwa lata temu kiedy ostatni raz byliśmy na stoku. Do wymiany były szczególnie wiązania które miałam całkowicie rozwalone. Bardzo dziękuję za wpis i czekam na więcej :)