Nie Usiedzę w Miejscu!

..pokaż dziecku świat!

sobota, 17 stycznia 2015

Na Rycerzową - Jest Zima!

Wspaniale! Otwieramy sezon w Beskidzie Żywieckim!
Ukunliśmy kiedy ruszamy i udało się zebrać całkiem sporą ekipę stęsknionych za górami.
Udało się też w końcu spotkać na szlaku z poznaną na Zlocie GzD rodzinką i wspólnie spędzić czas.
Kinga też uradowana była licznym towarzystwem oraz młodszą towarzyszką do lepienia bałwana:)

W mieście śniegu nie ma, ale w górach dosypało i jeszcze przed weekendem sprawdzaliśmy, dopadało w nocy.

Nie wiem co mnie zamroczyło, że planując trasę, myślałam jak w porze letniej, że podołamy przez Mładą Horę na Rycerzową i wrócimy przez Przegibek następnego dnia.Taka sobie wspaniała pętelka - owszem jakby był słoneczny długi dzień a nie zimowy zimny ranek po opadach. Umawiając się z Anią, za jej namową obraliśmy polecaną również przez Bacówkę drogę czarnym szlakiem z Soblówki.
Wybór okazał się trafny, trasa była przetarta jako szlak transportowy i krótka.

Starczyło nam jeszcze dnia na tarzanie się w śniegu na Hali Rycerzowej, spacer na Wielką Rycerzową oraz ulepienie bałwana i igloo :) Dobrze że było wiele rąk do pracy:)
Na koniec wielkie turlanie ze zboczy Rycerzowej - polecamy:)

Już wiem też za czym tak tęskniliśmy - za zgiełkiem schroniska, ciepłem kominka i wieczorną biesiadą do nocy przy śpiewie i gitarze.
Zdecydowanie Kinia podłapała ten klimat, dostarczała rozrywki wszystkim,
i sama imprezowała do późnego wieczora.

Przy okazji wielki plus dla Rycerzowej za kącik malucha z zabawkami i drewnianego konika oraz bajki!
Nawet nie wiecie jaka to ulga że nie trzeba tego targać na plecach!
Drugi wielki plus za racuchy z borówkami (jagodami) - dla nich warto się tu wdrapać.

Następnego dnia wracaliśmy wariantem przez Przełęcz Przysłop do Soblówki. Na dłuższe ale żeby coś odmienić;)
Kinga jeszcze mieści się do nosidła turystycznego,ale to już ostatnie wycieczki bo wyrosła i waży też swoje:)Szkoda, szkoda ..
Jednak schodząc przez Przysłop sami zapadaliśmy się w śniegu po kolana, to Małej nie byłoby za wygodnie, nawet gdyby chciała iść sama:)