Nie Usiedzę w Miejscu!

środa, 7 maja 2014

Słowacki Kras

3 maja 2014

Sobota miała być najgorszym dniem całej majówki pod względem pogodowym.  Dlatego też bez szczególnego planu zebraliśmy się do aut na objazdóweczkę po okolicy - jak zawsze coś się wymyśli. Miało lać od rana, ale zaczęło dopiero koło południa. Planowana Jaskinia Lodowa - zamknięta hmmm.. Ruszyliśmy więc spontanicznie w stronę Słowackiego Krasu i Roznavy - tam nas jeszcze nie było, a nóż przestanie padać.
Eureka! Na południu przestało lać a gdy dojechaliśmy do dolinki całkiem się rozpogodziło.

Gorąco polecamy trasę Roznava -Lipovnik-Kovacova -Borka ! Jest pięknie, odludnie, małe wioseczki w dolinie pośród gór, a już dojazd z Borki do Doliny Zadielskiej - bajka.

Zostawiliśmy auta na przeciwnym końcu doliny niż wszyscy, z zamiarem spaceru tylko doliną i z powrotem.Niespodziewanie pogoda się zrobiła nabraliśmy apetytu na pętle i powrót górą przez płaskowyż.

Zadielska Dolina - Zadiel - Velky Scob -Okruhly Laz -Na skale (Zadielska Planina) - Zadielska Dolina

W rezultacie spontanicznie zrobiliśmy całkiem spory kawałek, słoneczko prażyło, na szlaku Polacy i Węgrzy:) Klimat dość już południowy:)

Zadiel- stąd na Węgry rzut beretem

Zadielską polecamy też dla fanów rowerów oraz wspinaczki (spotkaliśmy całkiem duże grupy wiszące w ścianie).

Troszkę nam dogrzało na podejściu, a później dowiało na szczycie ! Jednak spacer płaskowyżem bardzo urokliwy :)

Okazuje się że Słowacki Kras ma bardzo wiele do zaoferowania i musimy koniecznie tam wrócić bo tylko sobie dzisiaj apetyt wyostrzyliśmy:)

W drodze powrotnej znowu krajobraz cud miód, choć dość smutne i puste małe wioski i miasteczka porozrzucane w dolinach.