Nie Usiedzę w Miejscu!

Nie Usiedzę w Miejscu!
..pokaż dziecku świat!

czwartek, 6 czerwca 2013

PEAK DISTRICT - Kinder Scout


Kinder Scout

Na podbój Peak District wybraliśmy wędrówki w rejonie Castleton/Edale. Wahaliśmy się pomiędzy Kinder Scout a Mam Thor. Wg informacji w internecie wycieczka na Kinder Scout wydawała się łatwa prosta i przyjemna oraz niedługa:) Mam Thor zostanie na następny raz.

Mam Thor z Castleton
Zaczęliśmy od rozeznania w urokliwym Castleton, gdzie z każdej strony widać górki i masyw Mam Thor oraz drepczących na szczyt turystów. Krótki (naprawdę) przejazd wąwozem Winnats Pass również robi wrażenie.


Winnats Pass
Kinder Scout widok z przełęczy - w dolinie Edale
Przejechaliśmy przez widokową przełęcz i pastwiska do Edale. Zostawiwszy auto w krzakach w Upper Both, zamontowaliśmy Kingę do nosidła, plecak wypchaliśmy prowiantem i ruszyliśmy przez wioskę w stronę płaskowyżu.

Upper Both - Lee House - Jacob's Ladder - Fords - Edale Rocks - Noe Stool - Wool Packs - Crowden Tower - Crowden Clough - Upper Both

Jacob & Jacob's Ladder
Trasa spokojna i bardzo widokowa. Sławna Jacob's Ladder to schodki przypominające tatrzańskie podejścia po kamulcach. Z kolei na Kinder Scout klimat bardzo bieszczadzki:) Pewnie włóczylibyśmy się dłużej po grzbiecie i płaskowyżu gdyby nie dość dokuczliwy wiatr, więc ze względu na młodą trochę skróciliśmy plan od pierwotnie zakładanego. Ciekawe jest to, że szlaki nie są oznaczone żadnymi znakami w terenie, znak stoi na początku drogi jedynie. A że trasy dojściowe kluczą między farmami i pastwiskami - to jest wyzwanie:)



Edale Rocks
Wędrówka grzbietem


chwila na popas




Panorama Crowden Clough

 Trochę zakłócaliśmy spokojny wypas owiec:)


Ostatni rzut oka na masyw Mam Thor i Losehill :)

2 komentarze:

  1. Cieszę się bardzo ,że trafiłam na Wasza stronkę. W drugiej połowie sierpnia wybieramy się do Peak District i tworzę akurat plan wyprawy :). Dzięki Waszym zdjęciom i opisom będzie mi zdecydowanie łatwiej. Stronę dodaję do obserwowanych . Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękne miejsca i naprawdę polecamy! szkoda że mieliśmy tylko 2 dni! zapraszamy do nas i pozdrawiamy:)

    OdpowiedzUsuń