Nie Usiedzę w Miejscu!

..pokaż dziecku świat!

niedziela, 1 maja 2011

KRYMSKA PRZYGODA

Nasze zamiłowanie do wschodu zaowocowało szalonym majowym wyjazdem na Krym, który długo był i nadal jest wspominany w gronie znajomych:)

Cenne bilety na pociąg relacji Lwów -Symferopol zostały zakupione z odpowiednim wyprzedzeniem przez pośrednika ze Lwowa (polecamy bo nie musieliśmy się po nie wybierać specjalnie).Nie chcieliśmy ryzykować, że braknie nam miejsc w kupując w ostatniej chwili, więc jechaliśmy spokojnie do Lwowa po czym wpakowaliśmy się do naszej plackarntej na 24 godzinna podróż.

Na pewno słyszeliście po kolejach ukraińskich dalekobieżnych i przemiłych paniach sprzedających cuda na długich postojach - potwierdzamy to wszystko prawda:)
Symferopol

W Symferopolu po 24h w pociągu wytoczyliśmy się na peron.Chętnych na zabranie nas do Bakczysaraju busikiem/taksówką itp było mnóstwo:)Jednakże skorzystaliśmy znowu z lokalnej kolei:)

BAKCZYSARAJ

Nasza dieta lepioszkowa i czeburiekowa
Bakczysaraj
 Po znalezieniu noclegu w Bakczysaraju (nie było aż takie proste dla 11 osób ale udało się:) , odwiedziliśmy Pałac Chanów Krymskich oraz zdegustowaliśmy miejscowe przysmaki.

CZUFUT KALE

Kolejnego dnia w przepięknym słońcu - Czufut Kale Skalne miasta i Klasztor w Skale. Po tym zwiedzaniu krótka decyzja zwijamy się - kierunek Jałta.

Skalne Miasta

Zanim Jałta, to krótkie odwiedziny w Sewastopolu  i rzut okiem na flotę czarnomorską oraz Chersonez Taurydzki (nie polecamy zwłaszcza stosunek ceny do jakości).

JAŁTA

W Jałcie zadomowiliśmy się w hostelu Kasztany.

Obowiązkowo do zobaczenia "aglomeracja" nadmorskiego kurortu - promenada, pomnik Lenina i McDonald:) Oraz podróż trojelbusem:)

Z Jałty bardzo łatwo dostać się do pobliskich mega atrakcji marszrutką.

1.Jaskółcze Gniazdo

Znany ze wszystkich okładek przewodników zameczek na skale, obecnie zamknięta na 4 spusty restauracja, z daleka piękne (przy słonecznej pogodzie), z bliska raczej smutne.
Polecamy powrót stateczkiem, który odpływa regularnie z przystani u podnóża skały z Jaskółczym gniazdem.

Z lotu statku można podziwiać Jałtę:)

2. Wzgórze Aj Petri

Dostać się tam można kolejką górską- cudem techniki ( troszkę z duszą na ramieniu).Ale widoki z kolejki oraz ze szczytu są zacne:) Powrót do Jałty złapaną na górze marszrutką. Uwaga: kręta droga+ umiejętności pana kierowcy - atrakcja tylko dla osób bez choroby lokomocyjnej.

Zmęczeni Jałtą i zniechęceni brakiem sensownego połączenia Jałty z Sudakiem, załatwiamy prywaciarza z busikiem który nas tam po prostu zawiezie! Zdecydowanie przewaga licznej grupy oraz zielone banknoty powodują że już następnego dnia krętymi drogami jedziemy do Sudaku.

SUDAK

Udaje nam się zamieszkać w super miejscu - pokręcony domek, małe bungalow, wspólne podwórze, pokoiki z osobnymi wejściami, wspólną polową kuchnią i prysznicami:) Idealne tuż obok twierdzy.

1. Sudak

Po sąsiedzku piękna twierdza, troszkę wspinaczki i widoki z góry ukazują się naszym oczom:)

Sudacki kurort jeszcze przed sezonem pusta plaża :)

2. Nowy Świat

Rezerwat prawdziwa perełka, spacer skalistym wybrzeżem polecamy jako "must see" :)
Tak to tutaj powstaje też ulubiony przez wszystkich i znany z czasów studenckich szampan "Carskoje Igristoje" :)

Wreszcie jak w czarnomorskim raju:)

до свидания!

Lubię poglądać wsparty na Judahu skale,
Jak spienione bałwany to w czarne szeregi

Scisnąwszy się buchają, to jak srebrne żniegi
W milijonowych tęczach kołują wspaniale.